image25 image24 image4 image26

Tartalomjegyzék

 Lassan beáll a tél, itt a hideg idő, és ilyenkor szembesülhet vele az ember, hogy a kocsiban a fűtéssel valami nincs rendben. Maximumra tolva a fűtést is csak éppen hogy langyos a befújt levegő, vagy szinte teljesen hideg. Fűtés nélkül pedig nekiindulni a téli szezonnak... belegondolni is didergős érzés!
Na lássuk akkor mi is lehet a hiba forrása, és hogyan tudjuk orvosolni a problémát

 

 

 Kezdjük az alapokkal. Hogyan is néz ki a műszerfal alatt minden. Csövezés, fűtésbox, műanyagelemek... Ebben a cikkben a klíma nélküli normál fűtésboxot vesézzük ki, s ha ügyesek vagyunk a műszerfal kiszedése nélkül ez megoldható.

Szükségünk lesz egy csillagcsavarhúzóra, egy normál laposfejű csavarhúzóra a fém kapcsok eltávolításához, egy fogóra a fűtéscső lehúzéséhoz, és egy villáskulcsra a tűzfal felőli csavarok kilazításához. Elsőként kezdjük az utastérrel. Szedjük ki a középboxot és műszerfal alatti alsó tárolókat, takarókat.

 Aztán vegyük ki a középső szellőzőket a műszerfalból

 


 

 Ezt követően szedjük ki a középbox mögötti műanyag elemet és a lábtérfűtést

 így már könnyebben hozzáférünk a boxhoz, amiben a fűtöradiátor van.
Akasszuk ki a bovdent, ami mozgatja a fűtésbox lapátjait. (óvatosan, nehogy eltörjünk valamit)

Aztán irány a motortér...


 A villáskulccsal vegyük le az anyákat a tűzfalon, amik fogják a fűtésboxot a másik oldalon. Ezt követően pedig a fogóval húzzuk le a gumicsöveket a radiátorról. Vigyázzunk, ki fog folyni a hűtőfolyadék!!! 

 Ha ezzel megvagyunk, irány vissza az utastérbe. A fűtésboxot fém kapcsok kapcsolják össze a műanyag légcsatornával, ami a fűtőmotortól jön. Ezeket a kapcsokat egyszerűen le tudjuk pattintani.

Ezt követően egyszerűen kicsúsztathatjuk a boxot a műszerfal alatt. Ha már kint van, érdemes megnézni a fűtőradiátort, szükség esetén cseréljük. Nem nagy költség, de ha már ki van szedve, érdemes MOST! még ha nem is tűnik hibásnak, hiszen ki tudja, mikor szedjük ki mégegyszer.

 És hogy mi okozta a hideget és a fűtés hiányát? A következő oldalon kiderül...


 Nézzük meg a fűtésbox terelőlapátjait. Ha ezt látjuk, baj van. 
Ha megnézzük, láthatjuk, hogy a lapátokról a szivacs szinte elporladt... A hideg levegő úgy megy át rajtuk, - mindegy hogy állnak - mint a szitán... Hiába tekergetjük a fűtést, és a radiátor hiába tűzforró, a lapátok állapota miatt csak a hideg levegő jön be az utastérbe... Orvosoljuk a problémát. Szedjük szét a boxot, ugyanúgy laposfejű csavarhúzóval pattintsuk le a fém kapcsokat.

A lapátokat pedig szivacsoljuk újra. Erre mindenkinek van saját tuti tippje. Van aki ragasztószalaggal tekeri le, van aki polifoam szivacsot ragaszt rá, mindegy mit választunk, a lényeg, stabilan rajtamaradjon a lapáton, és terelje a levegőt, ahogyan funkciója szerint kell.

Na így már mindjárt más. Ha mindezzel megvagyunk, ahogy szétszedtük, rakjunk össze mindent, tegyük vissza a boxot a helyére, tűzfalon motortér felől fogassuk vissza, menetnek vissza a csövek, aztán a műanyagelemek. Ha megvagyunk, töltsük fel a rendszert, mert ugye némi folyadék azért elfolyt a rendszerből. Ezt követően pedig élvezzük a meleget végre!

Köszönet a képekért: ryandZA